Spektakl „Sasara Mo Sara” (ささらもさら) to produkcja zespołu Shinonome Butoh w reżyserii i choreografii Yuko Kawamoto. Premiera spektaklu odbyła się w 2016 w Tokyo Arts Council (d-SOKO) w ramach obchodów 30. rocznicy śmierci wybitnego japońskiego tancerza butoh – Hijikaty Tatsumiego.

Spektakl jest kontynuacją współpracy Katarzyny Pastuszak, Yuko Kawamoto i projektanta kostiumów Daisuke Tsukudy, którzy w 2015 roku współtworzyli polsko-japoński projekt „Kantor_Tropy: Collage” w reżyserii Katarzyny Pastuszak.

Sformułowanie „sasara mo sara” jest charakterystyczne dla gwary okręgu Hiroszimy i oznacza „nieokiełznany chaos”. 70 lat temu, bomba atomowa “Little boy” zmiotła z powierzchni ziemi 90% miasta Hiroszima i zdewastowała to, czym było. Co więcej, jeden błysk wybuchu bomby atomowej zmienił postrzeganie człowieka na temat jego własnego niszczycielskiego potencjału. Główną osią spektaklu „Sasara Mo Sara” (ささらもさら) jest pytanie o przeszłość, teraźniejszość i przyszłość broni jądrowej. Jest to spektakl butoh, w którym artyści starają się dać wyraz uczuciom smutku, nienawiści, lęku, złości, nie tylko skupiając się na pokłosiu bomby atomowej, ale przyglądają się wielu innym nieokiełznanym i absurdalnym zjawiskom i sytuacjom zniszczenia, od wieków pojawiają się wciąż i wciąż na nowo na całym świecie.

Reżyseria, choreografia – Yuko Kawamoto
Wykonanie – Yuko Kawamoto, Katarzyna Pastuszak, Gouki Watabe, Makio Yamazaki
Muzyka – Chie Nakajima
Scenografia – Kazuyuki Takahashi
Reżyseria świateł – Nobuo Tanaka, Megumi
Kostiumy – Daisuke Tsukuda
Kierownik sceny – Kazunori Kishimoto
Produkcja – Shinonome Butoh, Naoyuki Aikawa
Wsparcie finansowe – Arts and Culture Promotion Fund Tokyo
Współpraca – Hijikata Archive

Czas trwania: 50 min.

Prezentacje spektaklu w 2018 w Polsce i Francji obywają się dzięki wsparciu Tokyo Art Council.