premiera: kwiecień 2003
MUSICAL NA SCENIE LUBUSKIEGO TEATRU: A to Osiecka
muzyka: Katarzyna GÄRTNER


scenariusz i reżyseria: Kazimierz MAZUR
scenografia: Anna BOBROWSKA-EKIERT
choreografia: Filip CZESZYK, Paweł MATYSIK
przygotowanie wokalne i kierownictwo
muzyczne: Jerzy BECHYNE
asystent reżysera: Andrzej NOWAK
inspicjent: Dobrosława TRĘBACZ

Obsada:

TATIANA KOŁODZIEJSKA - Agnieszka
TOMASZ KARASIŃSKI - Sumienie
ARTUR BELING - Mąż
ANDRZEJ NOWAK - Kochanek 1
WOJCIECH CZARNOTA - Kochanek 2
JACEK ZIENKIEWICZ - Kochanek 3

Zdjęcia aktorów grających w przedstawieniu znajdują się poniżej.

AGNIESZKA OSIECKA

Dla swojego pokolenia była kimś więcej niż poetką i autorką piosenek. Była Muzą ludzi, którzy wyrywali się z siermiężnej, smutnej, cenzurowanej rzeczywistości i marzyli o prawdzie i wolności, o odrobinie szaleństwa, o poezji.(...) Agnieszka Osiecka miała bardzo wielu przyjaciół, kochała ludzi, piła z nimi wódkę, czasem się kłóciła, zawsze otwierała przed nimi drzwi swego mieszkania. A jednocześnie była ostrożna, jakby trochę podejrzliwa. I chyba wśród tych wszystkich przyjaciół, wśród całej masy ludzi, którzy umawiali się z nią na piwo, którzy z nią pisali piosenki, wyjeżdżali na Mazury bardzo samotna. Kiedyś powiedziała, że człowiek nie może sprzedawać całego siebie.
W filmie, jaki nakręciła o niej Grażyna Pieczuro, patrząc w niebo mówi do Seweryna Krajewskiego: Jak już będę tam, na górze, to czasem tu do was na ziemię zejdę.
- A jak to zrobisz? pyta kompozytor. Wskazując świetlistą pręgę na niebie (czy to  przeleciał odrzutowiec, czy tak się ułożyło światło) odpowiada: A po takiej ścieżce. 
Bo Osiecka lubiła żyć, lubiła świat z wszystkimi jego słabościami, śmiesznostkami, zakrętami. Ale jednocześnie miała w sobie świadomość przemijania i śmierci. 
Przemijanie to było odchodzenie miłości, odchodzenie młodości, to był a świadomość  istnienia tych młodych dziewczyn, których urodą okrutną zaroi się Paryż i Kutno. 
A śmierć? Do musicalu Dziś straszy napisała piosenkę Pożegnanie z poetką. Pożegnała sama siebie. Czy ktoś umiałby piękniej pożegnać poetessę tego przetrąconego, zbyt wcześnie odchodzącego pokolenia?

Barbara Hollender
Rzeczpospolita 10.03.1997

 

 

Katarzyna Gärtner

pianistka, kompozytorka, twórca dużych form teatralnych i estradowych; założycielka wielu zespołów, m.in. „Trubadurzy”, „2+1”, „Andrzej i Eliza”, „Gärtner Band” w Radiu Suisse-Romande oraz „Gärtner-Studio w M1” w Polskim Radiu. Napisała muzykę do ponad 400 piosenek z „Małgośką”, „przebojem 40-lecia” na czele, wydanych na 120 płytach w Europie i USA. Katarzyna Gärtner o sobie: „Urodziłam się w radiu. Moim ojcem był Blues, matką Rock'n'Roll. Pierwszy recital jazzowy zagrałam w Warszawie w Hybrydach w wieku 15 lat. Dwa lata później napisałam swój pierwszy przebój >>Eurydyki tańczące<<. Na studia do Londynu jechałam już ze swoją pierwszą płytą >>Msza Beatowa<<.

Ze stypendium wyniosłam naukę zdobytą na Abbey Road wśród największych sław muzyki Johna Lennona, George'a Harrisona, Davida Bowie i producentów Virgins Rec. Company. W Londynie miałam dostęp do najwspanialszych musicali świata. Te doświadczenia dały mi możliwość stworzenia wielu musicali, mnóstwa przebojów, płyt, wygrania festiwali i kreowania przy tym nowych, młodych twarzy na scenie muzycznej polskiego rynku. A największą moją pasją od lat jest znajdowanie muzycznych talentów. Ci młodzi ludzie, dzięki pracy ze mną, mają szansę na sukces realizację swoich marzeń artystycznych”. 

Wybrane z dorobku kompozytorskiego pozycje: 
1. „Msza Beatowa”
2. „Na szkle malowane” (libretto Ernest Bryll)
3. musicale: „Przygody rozbójnika Rumcajsa” (libretto Ernest Bryll), „Wyspa” (libretto Andrzej Strzelecki), „Krasnoludki, krasnoludki” (libretto T. Kijonka), „Pomsta" (w oparciu o „Zemstę” Fredry, libretto M. Makula) 
4. w serii musicali „Śpiewniki polskie”: „Pozłacany warkocz” Śpiewnik Śląski (libretto M. Makula), „Śpiewnik Kaszubski” (libretto Bożena Ptak), „Cherem i 3 wesela” Śpiewnik Galicyjsko-Żydowski (libretto M. Makula), „Wieczór Trzech Króli” wg Szekspira (libretto J. Skotnicki)
5. rock-oratorium „Zagrajcie wszystkie srebrne dzwony” (libretto Ernest Bryll)
6. musical filmowy „Do góry nogami” (libretto T. Kijonka)
7. rock-opera dla dzieci „Zaczarowany bal” (libretto T. Kijonka)
8. „Czar korzeni” śpiewogra PP CD 216
9. „Big Popiel”, musical (libretto Grzegorz Walczak).

 

Kazimierz Mazur


Ukończył PWST w Warszawie w roku 1974. Aktor teatrów „STS”, „Ateneum” i „Komedia”. Aktor filmowy „Noce i dnie”, „Dyrektorzy”, „Wschodni wiatr” (Francja), „Pluton” 239(Rosja), „Sukces”, „W labiryncie”, „Daleko od szosy”, 
„Zemsta” i in. Ma za sobą wieloletnią współpracę z Orkiestrą RTV Jerzego Miliana. Jest twórcą polskiego Teatru Esperanto KUNE, w którym zrealizował 
spektakle „La Nega blowado” (Zamieć) i „La Imperiestro” (Cesarz).
Realizator i wykonawca kilkunastu widowisk telewizyjnych. Za „Rzecz listopadową” Ernesta Brylla otrzymał nagrodę za wybitne osiągnięcia w Teatrze TV.

ANNA BOBROWSKA-EKIERT


(scenograf) ukończyła studia wyższe na Wydziale Ubioru łódzkiej PWSSP (obecnie Akademia Sztuk Pięknych) im.Władysława Strzemińskiego w 1968r. (dyplom z wyróżnieniem). W latach 1968-2001 etatowo związana jako scenograf z teatrami łódzkimi: im. St.Jaracza (1968-72) i Teatrem Muzycznym (1975-2001). Jest autorem ok.90 scenografii teatralnych (z czego 37 dla Teatru Muzycznego w Łodzi) dla teatrów dramatycznych, muzycznych i operowych Lodzi i wielu innych miast w Polsce (m.in. Poznania, Szczecina, Wrocławia, Lublina, Koszalina, Zielonej Góry). Kilka tytułów zrealizowanych w Teatrze 
Muzycznym w Łodzi (Musical classics, Webber gala, Gershwin gala, Gala Strauss, Baron cygański, Zemsta nietoperza) mogli podziwiać widzowie zachodniej Europy Niemiec, Szwajcarii, Francji, Belgii, Luksemburga podczas tourneé Teatru zorganizowanych przez Pagart i Agencję Ullego Gerhartza w latach 1992-96. Od początku lat 80-tych współpracuje z łódzkim ośrodkiem telewizyjnym, gdzie realizuje scenografię do teatrów telewizji, teledysków, programów muzycznych i poetyckich. Niedawno ubierała także znanych polityków w cyklu programów autorstwa K. Piasecznej „Na wielkiej scenie” (7 edycji).
Chętnie realizuje wystawy związane z aranżacja scenograficzną m.in. nagrodzona przez Ministerstwo Kultury i Sztuki w 1988 r. Wystawa w Łódzkim Muzeum Kinematografii, poświęcona 30-leciu pracy artystycznej W. J. Hasa, czy też wystawy w Muzeum Miasta Łodzi (1988, 1994) związane z rocznicami teatralnej Łodzi. W Lubuskim Teatrze zrealizowała dotychczas scenografię do „Awantury o Basię” (2000), „Pinokio” (2001) i „Przypadkowego człowieka (2001).

FILIP CZESZYK


choreograf, absolwent Państwowej Szkoły Baletowej w Poznaniu. Asystent na Uniwersytecie Zielonogórskim. Specjalizuje się w tańcu hip-hopowym i jazzowym. Założyciel Studia Tańca Trans, Formacji Pamp i Spoko. Współpracuje z choreografami i tancerzami: Alassane Wat (Paryż), Naima Baughanet (Paryż), Piotrem Ziembą (Poznań), z Anią Krysiak I Sylwią Chewczyńską (Śląski Teatr Tańca).

 

 

 

PAWEŁ MATYASIK

tancerz, choreograf, pedagog, dyrektor i założyciel studenckiej grupy tańca współczesnego przy Uniwersytecie Zielonogórskim i Zielonogórskiego Stowarzyszenia Tańca Współczesnego. Przez 4 lata był tancerzem Gdańskiego Teatru Tańca. Obecnie jest wykładowcą na Uniwersytecie Zielonogórskim, prowadzi zajęcia z tańca współczesnego, improwizacji i kontakt improwizacji.

 

OBSADA:


Artur Beling

Wojciech Czarnota

Tomasz Karasiński

Tatiana Kołodziejska

Andrzej Nowak

Jacek Zienkiewicz

Andrzej Buchardt

Katarzyna Chojnacka

Grzegorz Hryniewicz



Agnieszka Jaskuła


Justyna Kokot


Tomasz Łupak


Kamila Plucińska


Anna Przykuta


Dorota Sowa


Małgorzata Tokarska


Julia Trębacz


Anna Więcławska